Часом цікаві ідеї можуть народитися, якщо міркувати про різні типові ситуації, у яких опиняється клієнт. Завдяки аналізу контексту можна побачити можливості для нових продуктів чи додаткових послуг.
При розробці нових продуктів чи виході на нові ринки компанії детально вивчають стиль життя цільової аудиторії – і таким чином знаходять правильний підхід до дизайну, позиціювання тощо. Проте навіть маючи справу з тими самими клієнтами, можна розширити свою пропозицію цінності, якщо міркувати про їхні потреби у різних контекстах. Яскравий приклад – компанія Uber.
Основу її бізнесу складає мобільний застосунок-платформа, який поєднує водіїв та пасажирів. Оскільки смартфон сьогодні є майже у кожного, здається логічним працювати саме так. Проте зараз компанія тестує кіоск самообслуговування, за допомогою якого можна буде замовляти поїздку, в міжнародному аеропорту «Торонто-Пірсон» в Канаді.
Для того щоб скористатись таким кіоском, не потрібно мати смартфон чи акаунт в Uber – достатньо вказати своє ім’я та номер телефону. Вперше за 10 років компанія зробила крок у напрямку спрощення користування для тих, хто не має смартфону або обмежений у використанні мобільних застосунків (наприклад, не розуміє мови).
Uber не каже, на яких локаціях з’являться наступні кіоски самообслуговування, проте стверджує, що їх неодмінно побільшає. Вони дозволяють вирішувати проблему людини у конкретному контексті – в аеропорту. Коли ви прибули до нової країни, то набагато зручніше одразу замовити таксі, а не шукати інтернет, встановлювати застосунок тощо.
Зараз Uber тестує кіоски самообслуговування в аеропорту Торонто. Щоб ними скористатися, не потрібно мати смартфон чи застосунок – достатньо вказати своє ім’я та номер телефону
А у вересні в тому самому аеропорту Uber Eats тестувала доставку їжі до гейту. Це також дозволяє зробити досвід перебування в залах очікування більш комфортним для подорожуючих.
Практично будь-яка компанія може використати досвід Uber, якщо поміркує над запитаннями: якими є типові ситуації, у які потрапляють ваші клієнти? Як наш бізнес може бути корисним для них у цих обставинах? У яких контекстах ваші клієнти стикаються з проблемами чи незручностями? Як це можна було б виправити? У яких обставинах люди, які ще не є вашими клієнтами, могли б ними стати? Що потрібно змінити чи додати до пропозиції компанії, щоб це відбулося?
За матеріалами Trendwatching.com