Три цікаві тренди з Азії

Тренди, які захоплюють увесь світ, нерідко народжуються не у Європі чи США, а приходять з Китаю, Японії та інших країн, чия культура суттєво відрізняється від нашої. І управлінцям варто спостерігати за тим, що відбувається на цих ринках – наприклад, щоб знаходити цікаві ідеї та встигати їх адаптувати й втілювати. 

 

 

 

 

Фахівці Trendwatching.com виділяють декілька тенденцій, які впливатимуть на споживацьку поведінку і, відповідно, бізнес в азійських країнах у 2018 році. У тому числі такі:

 

1. «Соціальні покупки» (shopstreaming). В Азії зараз дуже популярні електронна комерція та стрімінг у режимі реального часу. У 2018 році ці дві течії поєднаються, і в результаті люди будуть не тільки купувати онлайн, але й експериментувати та спілкуватись у той же час.

Люди з азійських країн часто орієнтуються на думку інших, коли приймають рішення про покупку. Для них дуже важливо поспілкуватись із продавцями чи іншими покупцями – це створює довіру до продукту. За дослідженнями WARC, проведеними влітку 2017 року, 30% усіх онлайн-покупок у південно-східній Азії починались із контакту з продавцем у соціальних медіа і завершувались у месенджерах.

Більш того, в Азії поради з соціальних мереж мають більшу вагу, аніж поради друзів, – коли справа стосується того, де купувати. Скажімо, в Таїланді 52% покупців вірять соцмедіа і лише 15% - особистим рекомендаціям (дані Mastercard).

Китайський ринок «живого стрімінгу», за прогнозами Goldman Sachs, зросте до $15 млрд. до 2020 року. Підприємці вже активно використовують стрімінг для того, щоб продавати. Скажімо, Xinda Zhan у прямому ефірі видобуває перли з мушель. Будь-яка людина може заплатити $8.50 за мушлю - і під час живого стрімінгу побачити, що всередині. Лише за півроку ця бізнес-леді заробила $4,4 млн.

 

 

 
В Азії поради з соціальних мереж мають більшу вагу, аніж поради друзів, – коли справа стосується того, де купувати

 

 

А в Сінгапурі тріо молодиків проводять аукціони Hong Heng Mobile Auction у Facebook Live, продаючи смартфони та зовнішні батареї.

 

2. «Міста у хмарі». Чимало міст в Азії потерпають від заторів та поганої інфраструктури. Проте незабаром ситуація може змінитись - адже міста починають активно використовувати онлайн-платформи та хмарні сервіси, щоб зробити життя мешканців комфортнішим. І бізнеси зацікавлені у подібному партнерстві.

Наприклад, Всесвітній банк розпочав співпрацю з Grab (сервісом, що збирає дані від водіїв з різних міст), щоб запропонувати урядам азійських країн безкоштовні рішення для управління трафіком. А у травні 2017 року компанія Didi Chuxing (шеринг транспортних засобів) почала працювати спільно з китайським місцевим самоврядуванням. Викорстовуючи свої дані, вона може "бачити" певні патерни у трафіку і, управляючи сигналами світлофорів, знижувати рівень заторів на 11%.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Тренди-2018: магічна адаптація

Тренди-2018: віртуальний компаньйон

Тренди-2018: дорослішання у постдемографічному суспільстві

Тренди-2018: автоматизована комерція

Тренди-2018: вибух прозорості

 

3. «Блокчейн-світогляд». Проблема з довірою до уряду є дуже гострою у країнах, що розвиваються. За таких умов люди схильні більше довіряти одне одному, а не державним інституціям. Наприклад, дослідження Edelman Trust Barometer 2017 року свідчить: довіра азійських споживачів до чотирьох найважливіших суспільних інституцій (уряд, бренди, медіа, неприбуткові організації) знижується. А за даними Transparency International, у Китаї 73% опитаних думають, що корупція посилюється.

У той же час, зростає довіра до криптовалют - і тієї технології, що стоїть за ними. Люди в Азії вірять у силу спільнот. Р2Р-економіка (peer-to-peer economy, економіка рівних) стає все популярнішою. Люди об'єднуються, щоб разом долати проблеми і створювати цінність. І технологія блокчейну - ще один приклад тому.

 

 

 
Довіра азійських споживачів до чотирьох найважливіших суспільних інституцій (уряд, бренди, медіа, неприбуткові організації) знижується

 

 

У травні 2017 року китайський онлайн-супермаркет JD.com проанонсував, що використовуватиме блокчейн, щоб покупці могли відслідкувати шлях заморожених продуктів до виробника. Споживач може відсканувати QR-код на упаковці з м'ясом - і дізнатись, з якої ферми воно походить.

Цю ж ідею буде використовувати ювелірна компанія Chow Tai Fook - щоб убезпечити покупців діамантів від неякісного товару.

Скоріше за все, описані тренди будуть актуальними не тільки для азійських держав. Адже виклики, з якими стикаються країни, що розвиваються, - наприклад, нестача довіри, - є універсальними.

 

За матеріалами Trendwatching.com

Ілюстрація Trendwatching.com

Коментарі