Майбутнє ритейлу. Частина 2

Минулого тижня ми почали розповідати про тренди, що визначатимуть – яким стане ритейл вже незабаром. Пропонуємо ще дві тенденції, які суттєво змінять конкурентне середовище у майбутньому.

 

 

 

 

 

 

 

Автоматизована комерція

Зараз ми стаємо свідками встановлення міцного зв‘язку між поняттями «ритейл» та «автоматизація». Проявлятись це може по-різному: наприклад, незабаром все більшу кількість працівників у роздрібній сфері замінятимуть машини та сучасні технології. Крім того, вже сьогодні споживачі віддають частину своїх купівельних рішень на аутсорсинг різноманітним алгоритмам. Це стосується пошуку продукту, перемовин з продавцем, безпосередньо покупки, доставки і т.д.

Такий аутсорсинг стає настільки поширеним, що чимало споживачів вже очікують подібних послуг від брендів. Люди готові довіритись вмінню компаній вгадати їхні потреби й задовольнити їх. Підтвердженням тому є зростання ринку сервісів «за підпискою» (споживачі купують так бритви, їжу, музику тощо): тільки у США він збільшувався на 100% на рік протягом останніх 5 років (за даними McKinsey & Company).

Штучний інтелект відкриває безліч можливостей для компаній, щоб надати покупцям те, чого вони прагнуть. Скажімо, Google Duplex – це технологія, яка дозволить віртуальному асистенту робити за вас замовлення. Вже скоро ШІ записуватиме вас до перукаря та бронюватиме квитки.

Технології продовжують стрімко розвиватись у сферах розпізнавання облич, голосу і т.д. Разом зі штучним інтелектом вони забезпечують фундамент для виникнення все нових форм автоматизованої комерції, які дуже швидко ставатимуть звичними для споживачів.

 

 

 
Вже скоро штучний інтелект записуватиме вас до перукаря та бронюватиме квитки

 

 

Нариклад, англійська компанія Revolt, що спеціалізується на цифровому банкінгу, на початку 2018 року представила додаток, який допомагає автоматизувати подорож. Коли він відстежує, що користувач знаходиться в іншій країні, то "вмикає" послугу страхування. Статус клієнта автоматично змінюється, коли він переїжджає з країни до країни. Плата стягується за кожен день перебування за кордоном. При цьому додаток відстежує, щоб користувач не заплатив більше 30 фунтів за рік.

Цього ж року з'явився сервіс Freda, який за допомогою штучного інтелекту доставляє клієнткам органічні тампони. Він використовує спеціальний алгоритм, який синхронізує доставку товарів з менструальним циклом користувачки - так, що вона може бути впевнена: тампони будуть у неї завчасно. Оплата за подібну послугу складає 6.99 британських фунтів на місяць.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Тренди-2018: дорослішання у постдемографічному суспільстві

Алан Ешліман: «Зараз те, що ви робите в одному селищі, може мати величезний вплив на світ»

Тренди-2018: віртуальний компаньйон

 

Американський додаток Dosh дозволяє клієнтам отримувати кешбек зі своїх покупок. Достатньо підключити свою кредитну карту, щоб під час купівлю будь-чого до неї автоматично застосовувались різноманітні купони та опції повернення коштів. Зекономлені гроші надходять на ваш рахунок у Dosh і далі можуть бути перераховані на Paypal. Сервіс вже є партнером більш ніж 100 тисяч брендів, від Target до Forever21. У квітні 2018 року він повернув своїм користувачам $25 млн. з витрачених ними коштів.

Ще одна цікава інновація з царини автоматизованої комерції - це Smartcart, система, що розпізнає товари, які ви поклали у кошик в супермаркеті. Її вже тестують у магазинах Нової Зеландії. Технологію Smartcart створила місцева компанія Imagr, яка фокусується на штучному інтелекті. Якщо вона вдало пройде тестування, можна буде забути про сканування кодів, черги й розрахунки.

 

 

 
Справжні інновації часто народжуються з простого запитання: як дати людям те, що буде для них цінним?

 

 

Ця тенденція продовжуватиме поширюватись у наступні роки: все більше користувачів віддаватимуть рішення щодо своїх покупок штучному інтелекту та віртуальним асистентам. І компаніям час замислитись: як це – продавати ШІ, а не людям.

 

Практична постдемографія

Світ стає все більш різноманітним, і споживачі очікують від брендів не тільки визнавати за ними право бути інакшими, але й пропонувати цінність саме для них. Не просто використовувати різні меседжі у рекламі, а й справді створювати щось для різних груп клієнтів. І йдеться не тільки про традиційну сегментацію за віком, статтю, прибутком тощо.

Сьогодні ми бачимо чимало прикладів компаній, які йдуть в авангарді цього тренду. Скажімо, китайський сайт Taobao, що належить ритейл-гіганту Alibaba, запустив додаток, орієнтований на покупців похилого віку. Він має усі ключові функції сайту, у тому числі доступ до віртуального супермаркету, стрімінгові програми, рекомендації. Дослідження Alibaba свідчать, що 30 млн. клієнтів Taobao - старші за 50 років, а з них приблизно 20% - у віці між 60 та 69. До речі, користувачі цього додатку зможуть з його допомогою спілкуватися з членами своєї родини.

Компанія ASOS, яка продає одяг онлайн, навесні 2018-го почала тестувати нову опцію. Вона дозволятиме побачити, як однаковий одяг буде виглядати на людях із різним розміром і будовою тіла. Цей проект використовує доповнену реальність, а його мета - подолати суспільні стереотипи щодо модельних фотографій, які зазвичай виставляють сайти, подібні до ASOS.

У Дубаї банківська група Emirates NBD  нещодавно запустила проект, який спрощує банківські сервіси самообслуговування для людей з особливими потребами. Одна з його складових - використання шрифту Брайля при відкритті рахунку. Персонал також пройшов навчання з використання мови жестів.

Справжні інновації часто народжуються з простого запитання: як дати людям те, що буде для них цінним? І цей тренд - про ті групи споживачів, які раніше могли залишатись поза вашою увагою. Тому бізнесу варто запитати себе: на кого ми не зважали у минулому? Як ми могли б запропонувати їм щось цінне?

 

За матеріалами Trendwatching.com

Коментарі