Тренди-2018: дорослішання у постдемографічному суспільстві

Зараз у світі можна спостерігати дивовижне різноманіття: курси підприємництва для пенсіонерів, luxury-бренди, що співпрацюють з вуличними артистами, і багато іншого. Традиційний розподіл на демографічні групи вже не задовольняє потреби компаній. А споживачі, які змушені постійно обирати між безліччю варіантів стилю життя, очікують від бізнесу чогось значно більшого, аніж просто продуктів чи послуг.

 

 

На думку фахівців Trendwatching.com, люди все частіше звертатимуться до брендів за певними життєвими навичками, за тим, що сприятиме досягненню їхніх персональних цілей. А якщо сказати узагальнено – то вони очікуватимуть допомоги у процесі «дорослішання», який у постдемографічному суспільстві є набагато складнішим, аніж будь-коли раніше.

Чому так сталось, що подорослішати у сучасному світі – стало непростим завданням? Одна з причин – фінансова. Рівень безробіття серед молоді у багатьох країнах є досить високим, зарплати не зростають так швидко, як ціни на активи, – а значить, традиційні ознаки дорослого життя стають менш доступними. Чимало людей можуть купити будинок чи достатньо просунутись у кар‘єрі лише після 30 років, а то й значно пізніше. Наприклад, 15% американців у віці 25-35 років зараз мешкають у батьківських домівках (у 2000-му цей показник складав 10%).

Крім того, змінюється саме поняття дорослішання - й розуміння тих елементів, які його складають. Скажімо, у Шанхаї приблизно 20% чоловіків 28-37 років неодружені, а ще у 2005 році їх було лише 12%. При цьому 40% одружених кажуть, що спочатку жили разом без офіційного оформлення стосунків.

І, нарешті, цей тренд «підгодовують» різноманітні інновації у житті сучасного суспільства: шерингова економіка, коворкінги, сервіси на вимогу тощо. Вони дозволяють отримати деякі атрибути дорослого життя, не вкладаючи багато грошей. Споживачі й надалі очікуватимуть від компаній появи нових продуктів та послуг, які допомагатимуть їм підтримувати обраний стиль життя.

 

 

 
Подорослішати у сучасному світі стало непростим завданням. Одна з причин – фінансова: традиційні ознаки дорослого життя стають менш доступними

 

 

Один з прикладів демонструє компанія Loftium. Оскільки життя у великому місті не всім по кишені, Loftium пропонує людям, які купують житло, наступну угоду. Вони отримують $50 тис., а натомість протягом трьох років мають виставляти одну зі своїх кімнат на Airbnb.

Розумний девайс Tasty One Top дозволяє готувати набагато швидше й простіше, аніж звичайне кухонне приладдя. Цей пристрій створили BuzzFeed та GE, він коштує від $149 й являє собою багатофункціональну індукційну поверхню. Вона інтегрується з мобільним додатком Tasty: синхронується з відеорецептами і автоматично підлаштовує функції та температуру під кожну стадію приготування їжі.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Тренди-2018: автоматизована комерція

Культура і бренд

Як marketplace змінює бізнес та світ

 

Компанії, рухаючись в одному ритмі з цим трендом, можуть пропонувати не тільки продукти, але й стимулювати споживачів до переосмислення певних соціальних дилем. Наприклад, в Азії жінки стикаються з великим суспільним тиском у питанні одруження: вважається, що вони мають вийти заміж до 30 років. У липні 2017-го японський косметичний бренд SK-II випустив відеоролик, у якому жінка носить на собі «строк придатності», що закінчується у день її 30-річчя. Тим самим компанія пропонує дівчатам замислитись над тим, як вони хочуть будувати своє життя, у відповідності з якими мотивами.

Як бізнес може скористатись цим трендом? Фахівці Trendwatching.com радять: зберіть команду й поміркуйте над тим, як ви можете допомогти своїм клієнтам «подорослішати» (у широкому розумінні цього слова). Запитайте себе: як змінюються погляди людей на стиль життя у вашому суспільному контексті? До яких життєвих цілей найчастіше прагнуть ваші споживачі? Як ви могли б допомогти їм у цьому?

 

За матеріалами Trendwatching.com

Ілюстрація: Trendwatching.com

Коментарі