Як оцінити ефективність навчання?

Цікаві навчальні програми часто є для працівників не менш цінним бонусом, аніж премії чи додатковий вихідний день. Проблема лише в тому, що компаніям складно оцінити, чи вдалим було вкладення грошей у ту чи іншу програму. А значить, вони можуть рідше інвестувати у навчання працівників.  Як вийти з цієї ситуації?

 

 

 

 

Дональд Кіркпатрік запропонував чотирирівневу модель, що дозволяє оцінити ефективність навчальної програми.

 

1. Реакція. Це перший рівень, завдання якого – зрозуміти, що працівник думає про програму, яку він щойно пройшов. Наскільки він задоволений тим, про що дізнався й що опанував?

На цьому етапі зібрати дані досить просто. Типовий інструмент тут – опитувальник. Запитання у ньому можуть стосуватись стилю тренера, змісту програми, вражень учасників тощо. Опитування варто робити анонімними, щоб отримати чесну реакцію людей. 

Звичайно, лише цього блоку недостатньо, щоб оцінити ефективність програми. Адже головна мета тренінгу зазвичай – не в тому, щоб зробити працівників щасливими.

 

2. Навчання. Другий рівень моделі потрібен для того, щоб зрозуміти – наскільки працівники змогли опанувати навички та знання, які їм пропонувались, яким був їхній прогрес. А також наскільки змінилось ставлення учасників до певних аспектів їхньої роботи, яких стосувалось навчання. 

Інструменти, які будуть корисними на цьому рівні, - це тести, що дозволяють оцінити знання учасників до та після програми. Також часто застосовують інтерв‘ю з працівниками та спостереження за їхньою роботою.

Складність оцінки на цьому рівні залежить від складності самої програми. Тести зазвичай допомагають отримати чітку картину (й кількісний показник) того, чи ефективним було навчання з точки зору отриманих людьми знань.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Як утримати ключових людей в умовах нестабільності

Мотивація: пристрасть, щастя, сенс

Як управляти тими, хто знає більше за вас?

 

3. Поведінка. Завдання цього рівня – зрозуміти, наскільки змінилась поведінка працівників після проходження ними програми. Іншими словами, чи можуть вони застосувати на практиці ті знання, що отримали.

Інструменти, що використовують тут, - відкриті запитання учасникам щодо того, що  вони почали робити по-іншому після програми (про це ж можна запитати їхніх менеджерів). Дещо складніший, але й точніший метод, - спостереження та оцінка роботи працівників (а також інтерв‘ю з ними) за деякий час після навчання. Це дозволяє зрозуміти, якою була релевантність змін та їхня стійкість.

 

4. Результати. Четвертий рівень оцінки стосується того, наскільки навчання вплинуло на ключові метрики компанії.

Тут варто дивитись на такі показники, як прибуток, повернення інвестицій, продаж, якість продукції, співвідношення різних видів витрат, лояльність працівників, - у залежності від того, яких аспектів стосувалось навчання. Ці дані у компанії вже є, але керівнику потрібно зрозуміти, як конкретний працівник впливає на зазначені показники. 

Це може бути непросто, адже діяльність бізнесу залежить не тільки від внутрішніх, але й від зовнішніх факторів. Та головне - менеджеру й працівнику варто поговорити ще до проведення програми, щоб обидві сторони розуміли, на які саме показники бізнесу впливає людина, і що саме буде оцінюватись згодом.

 

За матеріалами Measuring the ROI of Training Programs

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах