Ідентичність компанії

Управляти репутацією бізнесу неможливо, якщо не розібратись – якою є його ідентичність, яким його бачать споживачі, а також в інших важливих питаннях. Ця інформація дає компанії змогу покращити свій публічний імідж, а також підвищити власну ефективність. Про що ж саме варто замислитись керівнику, на які запитання відповісти?

 

 

 

 

Один з підходів до управління репутацією пропонують професор Гарвардської бізнес-школи Стівен Гейзер та його колега та співавтор Джон Балмер. Вони наводять шість ключових аспектів поняття «корпоративність» - і шість відповідних запитань, за допомогою яких можна визначити ці аспекти.

1. Корпоративна ідентичність. Це те, що відповідаю на запитання: що саме відрізняє нашу компанію від інших організацій, які атрибути?

2. Корпоративні комунікації. Тут керівнику варто знайти відповіді на запитання: що саме (які повідомлення, яку інформацію) ми маємо доносити, та до кого?

3. Корпоративний брендинг. Що саме обіцяє наша компанія своїм споживачам?

4. Організаційна ідентичність. У цьому пункті мова йде про те, ким ми є, про те, що об‘єднує працівників компанії.

5. Корпоративна репутація. Як змінюється ставлення до нас людей ззовні (ринку, клієнтів та споживачів в цілому) з плином часу?

6. Корпоративний імідж. Як нас сприймають зараз?

Також Балмер та Гейзер пропонують ідею про множинність ідентичності корпорації. На їхню думку, ідентичність має декілька різних сенсів, і розглядати їх потрібно в комплексі:

- Фактична ідентичність. Вона включає у себе поточні атрибути корпорації, такі як управлінські цінності, стилі лідерства, організаційна структура, продуктова лінійка тощо.

 

 
Усі види ідентичності компанії мають відповідати один одному, між ними не повинно бути конфліктів

 

- Закладена ідентичність. Вона стосується минулого компанії, її теперішнього й майбутнього – як їх сприймають внутрішні та зовнішні стейкхолдери. Цей аспект близький до поняття репутації.

- Ідеальна ідентичність. Це оптимальне на даний момент часу позиціювання компанії на тих ринках, де вона присутня. Зазвичай цей аспект ідентичності є результатом роботи аналітиків та стратегів, тому він близький до поняття корпоративної стратегії та стратегічного позиціювання.

- Бажана ідентичність. Її можна вважати синонімом візії. На перший погляд може здатись, що вона являє собою те ж саме, що й ідеальна ідентичність, але це не так. Якщо ідеальна ідентичність є результатом серйозного аналізу, то бажана, як правило, є персональним твердженням лідера (чи лідерів) компанії.

 

Також Вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Правила внутрішнього діалогу

Слухання як ринковий інструмент

П'ять правил гри в «післяправдивому» медіа-полі

 

- Комунікована ідентичність. Це «офіційна» ідентичність корпорації, яка транслюється назовні через різноманітні канали. Так компанія розповідає – якою вона хоче, щоб її сприймали. Оскільки транслювання інформації може також відбуватись через «сарафанне радіо» й інші канали, які організація не в змозі повністю контролювати, то цей аспект корпоративної ідентичності вимагає чималих зусиль з боку PR-функції та вищого керівництва.

- Зафіксована ідентичність. Це та обіцянка, яку робить бренд, щоб переконати споживача довіритись йому – й продовжувати купувати та рекомендувати його своїм знайомим.

Усі ці ідентичності мають відповідати одна одній, між ними не повинно бути конфліктів. Балмер та Гейзер стверджують, що якщо хоча б дві з них у певний момент часу почнуть суперечити одна одній, це може поставити під загрозу репутацію бізнесу. Таким чином, управлінцям потрібно слідкувати за тим, як співвідносяться усі аспекти корпоративної ідентичності – і робити це регулярно.

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах