Історії для лідера

Вміння розповідати історії є надзвичайно корисним для лідера. Адже коли люди чують історії, то емоційно реагують, асоціюють себе з оповідачем чи героєм, краще запам‘ятовують інформацію. З чого ж почати опанування цієї навички?

 

 

 

 

 

 

 

Є відома історія про компанію Nordstrom: до відділу клієнтської підтримки звернувся чоловік, що хотів повернути придбані зимові шини. І працівники із задоволенням задовольнили його запит. Навіть незважаючи на те, що Nordstrom не продає зимові шини. Почувши таку історію, ми розуміємо, що для цієї компанії клієнти справді важливі, - і розуміємо це набагато краще, ніж якби подивились десяток рекламних відео.

Можна науково пояснити, як саме історії впливають на нас. Скажімо, вони активують «дзеркальні нейрони» - і, відповідно, ми починаємо відчувати те ж саме, що й герой історії. Також хороші розповіді стимулюють вироблення допаміну – а значить, ми почуваємось краще.

З чого ж почати лідеру, який хоче навчитись мистецтву сторітеллінгу? По-перше, необхідно зрозуміти – хто «отримувач» вашої історії. Кому ви її розповідатимете: членам команди? Клієнтам компанії? Потрібно взяти до уваги контекст, у якому ці люди знаходяться, щоб вони могли проасоціювати себе з історією. Одне з правил сторітеллінгу – розповідати такі історії, щоб слухачі могли побачити себе у ролі героя чи героїні.

 

 

 
Потрібно взяти до уваги контекст, у якому знаходяться слухачі, щоб вони могли проасоціювати себе з історією

 

 

По-друге, історії мають бути справжніми. Придумані оповідки зазвичай не мають такого сильного впливу на слухачів, як реальні історії. Завжди існує спокуса вигадати якісь деталі, щоб зробити розповідь цікавішою, однак набагато краще – дотримуватись справжнього перебігу подій. Зрештою, Марк Твен казав, що правда – набагато дивніша, ніж будь-яка вигадка.

Якщо ви створюєте історію, яку плануєте розповідати клієнтам, можна звернутись до працівників. Цілком ймовірно, що чимало з них зможуть запропонувати вам історії про випадки, коли вони чи хтось із колег демонстрували цінності компанії на практиці.

Дуже сильний ефект можна отримати, якщо історію розповість той, кому цільова аудиторія довіряє. Наприклад, сам клієнт може описати свій досвід спілкування з компанією або користування її продуктами.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Впливові історії: взаємодія для змін

Інсайти від Сета Годіна: грані простоти

Слухання як ринковий інструмент

 

По-третє, історія повинна мати розвиток: спочатку описується певна ситуація чи проблема, а потім – як цю проблему було вирішено. Скажімо, якщо ви створюєте історію з маркетинговою метою, то вона може бути про те, як ваш продукт допоміг клієнту у складній ситуації.

Що з серйознішим викликом стикається герой історії, тим вона цікавіша. І що більшою є різниця між початковою точкою і кінцевою, тим драматичнішим є ефект.

Щоб перевірити свою історію, можна використовувати наступний чекліст:

- Чи цікаво аудиторії дізнатись, чим закінчиться ваша історія?

- Чи релевантна вона контексту, у якому знаходиться «споживач» вашої оповідки?

- Чи відображає історія ваші цінності?

- Чи викликає вона емоції у слухача? Чи є вона смішною, страшною, несподіваною тощо?

- Чи є історія цінною для того, хто її слухає?

- Чи викликає вона у аудиторії бажання чимшвидше щось зробити, чи спонукає до певних дій?

Що більшій кількості критеріїв задовольняє ваша оповідка, тим вище ймовірність, що вона допоможе вам досягти бажаного ефекту.

 

За матеріалами Why Leaders Need To Be Great Storytellers

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах