Пастка готових рішень

Часом керівники, прагнучи зменшити кількість помилок чи зекономити час, пропонують працівникам готові рішення їхніх проблем. Проте вирішувати проблеми за інших - означає робити їх залежними від себе, - вважає Ден Роквелл, один з топ-50 фахівців з лідерства й управління у світі.

 

 

 

 

 

Що частіше ви будете вирішувати проблему іншої людини, то вища ймовірність, що вона звертатиметься до вас у майбутньому. Скоріше за все, навіть не спробувавши розв‘язати завдання самостійно.

Крім того, запропонувати комусь готове рішення – означає взяти на себе відповідальність. А бажання отримати таке рішення – може означати прагнення перекласти відповідальність на когось іншого.

Ден Роквелл вважає, що замість вирішувати чужі проблеми, потрібно, по-перше, уважно вислухати людину. Розв‘язання чужих проблем може здаватись простою справою, доки ви не знаєте усіх обставин. Тому якщо ви не впевнені, що повністю орієнтуєтесь у контексті, в якому оперує людина, перш ніж запропонувати їй зробити будь-які дії, варто уважно її вислухати.

 

 

 
Розв‘язання чужих проблем може здаватись простою справою, доки ви не знаєте усіх обставин

 

 

По-друге, потрібно поставити їй принаймні декілька запитань, скажімо, такі:

- Якого результату ви прагнете досягти? Навіщо потрібен цей результат, чому він важливий для вас і для інших?

- У чому полягають ваші сумніви щодо виконання завдання?

- Що ви вже спробували? Як вирішували подібні проблеми у минулому?

- Що стало причиною проблеми? Коли вона виникла вперше?

- Чи контролюєте ви ситуацію, чи повністю впливаєте на розв‘язання проблеми?  Якщо ні – від кого воно залежить?

По-третє, можна допомогти людині згадати – які у неї сильні сторони. При цьому важливо не проектувати власні сильні сторони на співрозмовника, як ми нерідко робимо.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Запитання замість бонусів

Гонитва за «зірками»

На одній хвилі

 

Втім, існують випадки, коли краще запропонувати готове рішення, замість ставити багато запитань і довго слухати людину. Скажімо, це може бути корисно, коли:

- результат потрібен швидко, і потреба в ньому зараз сильніша, аніж потреба в розвитку людини,

- ви точно знаєте правильну відповідь, а часу обмаль,

- для розв‘язання проблеми потрібен чималий досвід, яким ви володієте, а ваш співрозмовник – ні, і отримати його швидко не вийде,

- коли людина не намагається ухилитись від відповідальності, а хоче навчитись у вас. 

В останньому випадку (а також у деяких інших) можна піти таким шляхом: згенерувати три альтернативи спільно з працівником, а потім запропонувати йому обрати – яке рішення втілювати.

 

За матеріалами Solution Saturday: Stop Giving So Many Solutions

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах