Японський рецепт довголіття бізнесу

Середня тривалість життя компаній продовжує знижуватись. Але у світі залишається ще 967 бізнесів, які було засновано до 1700 року. Більше половини з них (53%) знаходяться в Японії. Чим це можна пояснити?

 

 

 

 

 

 

 

У 1970-ті роки середня тривалість життя бізнесу дорівнювала приблизно 60 рокам, потім коливалась у межах 40-50 років, але, починаючи з 1990-х, почала знижуватись. Зараз у Кремнієвій долині будь-яка компанія, що їй більше 20 років, вважається "старезною".

Кожного року 10% усіх публічних бізнесів закривається. 50 років тому ця цифра була у чотири рази меншою. Іншими словами, компанії вмирають все частіше. Але в Японії спостерігається інша картина.

8 з 10 найбільш довголітніх компаній знаходиться в Японії - і всі вони були засновані ще до 800 року. Найстаріший у світі готель, промислова компанія, кондитерська, чайна компанія, аптека теж розташовані у Японії.

Що може бути причиною такого явища? Перш за все, на тривалість життя бізнесу можуть впливати культурні та історичні фактори. Японія є однією з найстаріших країн, яка також мала один з найдовших у світовій історії період миру (між 1641 та 1843 роками). У цей час було засновано чимало компаній і закладено фундамент для їхнього стабільного розвитку.

 

 

 
Більшість найстаріших японських бізнесів є сімейними. Причому навіть відсутність спадкоємця (чи те, що рідний син не виявив хисту керівника) не зупиняє власників

 

 

Багато виробничих бізнесів прийняли рішення виготовляти продукцію, що пов‘язана з японськими традиціями. Наприклад, чай, саке, сувенірні ляльки тощо. Усі ці товари користуються стабільним попитом, і тому компанії рідше стикаються з ринковими коливаннями.

Але є й інша ймовірна причина: більшість найстаріших японських бізнесів є сімейними. Століттями вони залишаються в управлінні однієї родини. Причому навіть відсутність спадкоємця (чи те, що рідний син не виявив хисту керівника) не зупиняє японських власників. Вони розв‘язують цю проблему досить дивним для західного світу способом: щоб зберегти бізнес і залишити його в родині, вони всиновлюють найманого управлінця.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Засновник vs управлінець: нові дані

ДНК стратегічного лідерства

Тривожні кнопки бізнесу

 

Це також є японською традицією: всиновлення дорослих бере свій початок у ХІІІ столітті. А сьогодні воно складає 98% від усіх випадків всиновлення у країні. Скажімо, виробник автомобілів Suzuki мав чотири покоління всиновлених управлінців до того, як поточний генеральний директор (рідний син) обійняв свою посаду.

Така практика дозволяє японським бізнесам мати більш професійне управління, ніж в  інших сімейних компаніях, і це підтверджують дослідження.

 

Джерело: The Hustle

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах