Інвестиційна філософія: Баффет vs Маск

Відомий інвестор і засновник Berkshire Hathaway Воррен Баффет та підприємець Ілон Маск мають кардинально різні погляди на інвестування. У чому полягає відмінність між ними? 

 

 

 

 

 

 

 

Воррен Баффет займається інвестуванням десятиліттями, а його стратегія стала практично стандартом для оцінки компаній, у які варто (чи не варто) вкладати гроші. Наприклад, він вважає, що в інвестуванні дуже важливо обрати шлях і не відхилятись від нього заради короткострокового прибутку. У цьому, напевно, і полягає різниця між інвестором і трейдером: другий йде за ринковими трендами, а перший - керується довгостроковими планами щодо бізнесу. Чимало компаній, чиїми акціями володіє Баффет, були придбані ним десятиліття тому.

Одна з концепцій, на яких базується стратегія Баффета, - це «економічний рів», тобто довгострокова перевага, яка дозволяє організації отримувати значно більший (за середній у своїй сфері) прибуток та захищати лідерські позиції. Компанії потрібно оточити себе таким «ровом», тоді вона буде стійкішою й конкурентоспроможнішою. Саме у такі бізнеси інвестує Баффет протягом свого життя.

 

 

 
Баффет інвестує у бізнеси, що мають "рів", тобто перевагу над іншими, а для Маска найголовніше – швидкість інновацій

 

 

Проте Ілон Маск вважає інакше: на його думку, «рів» не має особливого значення: «Якщо «рів» є єдиним захистом компанії, то довго вона не протримається».  Набагато важливіша для Маска – швидкість інновацій. Саме такими роздумами він і керується, обираючи проекти: інвестує у інновації, які «вистрелюють» і підривають цілі сфери бізнесу, що досі вважались сталими.

Різниця між цими підходами – цілком прозора. Баффет вважає, що радикальні інновації не можуть змінити стан справ у будь-якій сфері. Він стверджує, що «рви» досі актуальні, й їх можна побачити скрізь. А Маск думає, що «рів» - це спосіб зберегти олігополію на ринку, і готовий спробувати підірвати навіть ті сфери, де це досить складно. Він вже оголосив, що створить цукерню – щоб довести Баффету (який володіє кондитерською компанією See's), що це можливо.   

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

E-Export: як вийти на зовнішні ринки з мінімальними інвестиціями?

Полювання на «китів»

Економіка добра і зла

 

Невідомо, чи справді Маск втілить свої плани у життя. Але очевидно, що за цим конфліктом стоїть дещо більше, аніж просто різні думки, а саме – принципово різні парадигми ведення бізнесу.

 

Джерело: The Hustle

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах