Сет Годін про підприємництво

Що означає діяти як підприємець? І кого взагалі можна назвати цим терміном? Про це розмірковує фахівець з маркетингу Сет Годін у своєму блозі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклади підприємницької поведінки можна побачити скрізь, і це робить складнішим з‘ясування – хто ж насправді є підприємцем. Скажімо, 14-річна дівчина, яка купує у магазині Costco 100 пляшок води по 30 центів, а потім продає їх на пляжі по долару (за літо заробивши а оплату навчання), - чи є підприємцем?

Або програміст, який знайшов вільну нішу, залучив фінансування, реалізував ідею зі своєю командою, потім продав стартап за $100 млн. і почав все спочатку, - чи є підприємцем він?

А ще існують підприємці, що працюють у неприбуткових організаціях, знаходячи гроші на хороші справи і змінюючи світ. І багато інших, зовсім різних підприємців.

Розмірковуючи над цим питанням, ми часто робимо помилку. Ми кажемо: «вона - підприємець», коли б мали казати: «вона діє як підприємець». На мою думку, слово «підприємництво» - це про дії, про зміну стану і, звичайно, про вибір.

Що роблять люди, коли вони діють як підприємці?

1.    Вони приймають рішення.

2.    Вони інвестують у активи й вчинки, які не відомо, чи принесуть успіх.

3.    Вони переконують інших підтримати свою місію (яка не гарантує результат).

4.    Вони свідомо роблять те, що може не спрацювати. Замість того, щоб бігти від таких справ, вони  охоче за них беруться.

 

 

 
Підприємництво - це про дії, про зміну стану і, звичайно, про вибір

 

 

За цими чотирма елементами можна визначити, наскільки підприємницькою є поведінка конкретної людини. Наприклад, якщо ви купуєте франшизу у відомої компанії, - то, звичайно, хочете отримати прибуток, інвестуєте у свою справу, починаєте працювати на себе. Але у цьому, насправді, є дуже мала частина підприємництва, адже ви купуєте перевірений бізнес, а не йдете новим шляхом. У цьому немає нічого поганого, але це складно вважати підприємницькою поведінкою – натомість це виконання відомого процесу.

Для багатьох людей ці чотири елементи є неприродними, складними. Скажімо, якщо ви добре навчались у школі, скоріше за все, вам буде важко у ролі підприємця. Немає правильних відповідей, точних розв‘язків і встановлених границь.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Як помічати те, чого не бачать інші

Джеффрі Петті: «Бути підприємцем - означає робити щось по-новому вже сьогодні»

Ідеї в інформаційну епоху

 

Може здатись, що ризик є головною ознакою підприємницької поведінки. Але насправді, коли ви дієте як підприємець, ви не відчуваєте, що сильно ризикуєте. Ризик – це те, з чим ви маєте справу у казино, коли майже не контролюєте те, що відбувається. Люди, що діють як підприємці, відчувають, що чотири найважливіші елементи їхньої роботи – у їхніх руках.

Немає інструкції – як стати підприємцем, немає переліку кроків, що треба зробити, чи перевіреного методу. Але це не означає, що пробувати не варто. Адже підприємництво – це, перш за все, не про масштаб, а про бажання здійснити цю надзвичайну мандрівку.

 

За матеріалами The four elements of entrepreneurship

Коментарі

      календар

      Мультимедіа

      Здорова їжа в Україні: місія нездійсненна чи прибутковий бізнес?

      Сучасна людина дедалі більше працює, шалений темп життя додає стресу. Хочеш не тільки виживати, але жити краще – мусиш ставити цілі і досягати їх. Поставлені цілі – це вже стимул впрягтися у коловорот безкінечних справ.

      Андрій Федорів: Інновації та творчість – питання не натхнення, а методології

      Відомий маркетолог, власник компанії fedoriv.com та викладач kmbs Андрій Федорів розповів про свій професійний розвиток та власне бачення творчості у бізнесі.

      TEDxKyiv про таланти, освіту, розвиток, які визначають наше майбутнє

      “Талант. Освіта. Розвиток” - тема, якій була присвячена конференція ідей вартих поширення TEDxKyiv. Це вже шоста подія, яка збирає небайдужих і думаючих людей в нашій країні. Проекту innovations.com.ua приємно підтримувати саме такі ініціативи. Ми підготували добірку найкращих тез спікерів конференції.

      Про розвиток управлінських талантів у агросфері

      Де шукати персонал і керівників для компаній з аграрної сфери бізнесу? Як розвивати співробітників? Як перешкоджати плинності управлінських кадрів?

      Євген Черняк про власну філософію бізнесу

      Відеозапис управлінської дискусії учасників МВА-програм з Євгеном Черняком в рамках проекту kmbs CHANGE talks.

      Тарас Лукачук про зміни в собі та компанії

      Відеозапис із зустрічі учасників MBA-програм kmbs з Тарасом Лукачуком, генеральним директором нових ринків Східної Європи та Центральної Азії компанії "Крафт Фудз".

      Усі публікації »

      Ми у соціальних мережах