Управлінська логіка та майбутнє MBA

Чи правда, що управлінці могли би здобувати значну частину знань за допомогою онлайн-курсів? Чому MBA досі не втрачає актуальності? Про це - в інтерв'ю з деканом Києво-Могилянської бізнес-школи Олександром Савруком.

 

 

 

 

 

 

 

Про вікові тренди у бізнес-освіті

За словами Олександра Саврука, ще декілька років тому середній вік управлінців, які здобувають МВА-освіту в kmbs, складав 39 років, а зараз — 36. При цьому з точки зору досвіду, наявних знань та амбіцій між учасниками MBA-програм сьогодні та у минулі роки немає практично жодної різниці.

Чому учасники стають молодшими? Одна з причин — поява більшої кількості можливостей для самореалізації, ніж у попередні десятиліття. До того ж, зараз змінюється природа управлінських систем: зникають нескінченні адміністративні та кар’єрні «сходи», які доводилося долати роками. Навіть у державних інституціях можна побачити декількох заступників міністра, яким немає і 30 років. Це свідчить про готовність бізнесу «ставити» на молодших управлінців.

 

Навіщо взагалі потрібна бізнес-освіта

«Керівник лікарні — керівник чи лікар? А керівник громадської організації — активіст чи керівник? Найкращий хірург, наприклад, не може автоматично вважатися найкращим керівником», — нагадує декан kmbs. За його словами, якщо людина змінює роль та стає керівником, то вона повинна вчитися, як управляти. Інтуїтивного підходу замало.

 

 

 
Стратегічна робота зі складними системами, якою щодня займається управлінець, вимагає композиційно-синтетичної логіки

 

 

Про спільне для українських бізнес-шкіл

Українська бізнес-освіта відрізняється від традиційних західних закладів своєю спрямованістю на роботу з досвідченими дорослими людьми — це так зване Executive навчання. За кордоном, за словами декана kmbs, бізнес-освіта «молодша»: зазвичай європейці отримують MBA після університету, а вже потім починають кар’єру.

 

Управлінська освіта — друга вища?

Як підкреслює декан kmbs, управлінська освіта у багатьох аспектах навіть більш повноцінна за стандартну вищу, бо це — надзвичайно складний набір знань з різних сфер.

 

Також вам можуть бути цікавими такі матеріали:

Олександр Саврук: «Управління – це геть не про гроші»

Виклики першопрохідця

Зміна парадигми: навчання, управління, взаємодія

 

«Ми у kmbs поєднуємо цілу низку дисциплін: від економічних базових до філософських фундаментальних. Адже управління — це не економічна наука в принципі. Це — робота з людьми та соціальними системами«, — каже Олександр. — «Упередження, що «управління — це про економіку» є ілюзією з минулого. Коли люди приходять з потребою навчитися управляти, то починають розбиратися з тими речами, про які раніше не чули навіть під час навчання в спеціалізованих університетах чи інституціях».

Управлінське навчання балансує роботу лівої півкулі мозку (відповідає за технічні, інструментальні речі) та правої півкулі (образне та композиційне мислення). Стратегічна робота зі складними системами, якою щодня займається управлінець, вимагає такої композиційно-синтетичної логіки.

 

 

 
Якщо людина змінює роль та стає керівником, то вона повинна вчитися, як управляти. Інтуїтивного підходу замало

 

 

Про перспективи онлайн-навчання

«Я працюю у сфері бізнес-освіти з того часу, як з’явилися Massive Open Online Courses (MOOC). Всі думали, що модель, у якій людям потрібно відвідувати заняття, добігає фіналу. Але цього досі не сталося», — розповідає Олександр.

За його словами, завдяки інтернету у нас є доступ до інформації, необхідної для отримання так званих hard skills. Вони стабільні, базові, зрозумілі, інструментальні. Їм можна навчитись, переглядаючи відеокурси, або читаючи книжки.

Але онлайн-освіта не може забезпечити  певні соціальні аспекти: взаємодію, спільний пошук рішень та порозуміння з іншими людьми. Цьому не можна навчитись через екран, без застосування емоційного інтелекту. А основна частка управлінських підходів (і — що найголовніше — розуміння управлінця) виробляється виключно через взаємодію з людьми, зацікавленими у певному освітньому середовищі.

«За цим вони й приходять до kmbs», — каже Олександр. — «Вони свідомо обирають навчання саме тут, офлайн”. Тож поки що очному викладанню управлінських дисциплін альтернативи немає».

 

Що читати?

За словами Олександра Саврука, серед популярних книг у бібліотеці того, хто здобуває чи планує отримати MBA, є такі:

- «Людина в пошуках справжнього сенсу», Віктор Франкл

- «Відкриваючи організації майбутнього», Фредерік Лалу

- «Що це взагалі таке?», Вілл Гомперц

- Книги Сари Торнтон

 

Джерело: nachasi.com

Коментарі